Partnerzy serwisu:
Kadry

Małopolskie PR: Marszałek musi nam przekazać większe środki

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-01-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

KADRY
Małopolskie PR: Marszałek musi nam przekazać większe środki
– Brak podpisu marszałka na umowie jest dla nas sytuacją niedopuszczalną, którą musimy jak najszybciej rozwiązać – mówi Andrzej Siemieński, dyrektor Małopolskiego Oddziału Przewozów Regionalnych, w którym w najbliższym czasie ma zostać zwolniony co czwarty pracownik.

Obecnie zwolnienie grupowe 250 z 1020 osób pracujących w MOPR dyrektor negocjuje ze związkami zawodowymi. Jak doszło do tej sytuacji? Jak informuje Barbara Węgrzynek, rzecznik oddziału, w W kwietniu poprzedniego roku urząd marszałkowski złożył zamówienie na określony rozkład jazdy.

Przetarg odbył się dopiero w grudniu, ale został unieważniony, bo wyliczona przez Przewozy Regionalne kwota, uwzględniająca zgłoszone wcześniej i zaakceptowane przez marszałka zapotrzebowania na połączenia, była o 8 mln zł wyższa od kwoty, którą dysponuje urząd marszałkowski. – Efekt jest taki, że w Małopolsce, jako jedynym w tej chwili regionie w Polsce, do tej pory nie została podpisana umowa na wykonywanie przewozów na cały 2014 rok – podkreśla rzeczniczka.

Remonty wygoniły pasażerów

– Brak podpisu marszałka na umowie jest dla nas sytuacją niedopuszczalną, którą musimy jak najszybciej rozwiązać. Oczywiście nie zostawiamy pasażerów na peronach, nawet jeśli będzie to wymagało od nas realizacji połączeń z jeszcze większym deficytem. Chcemy bowiem jak najlepiej sprawować misję publicznego przewoźnika dla dobra pasażerów – mówi Andrzej Siemieński, dyrektor Małopolskiego Oddziału Przewozów Regionalnych.

Małopolski Oddział Przewozów Regionalnych w poprzednim roku otrzymał od urzędu marszałkowskiego dotacje w wysokości 75 mln zł. W tym roku dotacja planowana jest na tym samym poziomie. –  Jest ona niewystarczająca ze względu na znaczny spadek przychodów z biletów w regionie z przyczyn niezależnych od Przewozów Regionalnych, związanych z przedłużającymi się remontami torów. Takim poziom dofinansowania stwarza ryzyko zmniejszenia liczby połączeń w regionie, a tym samym naturalnego wygaszenia ruchu pociągów na niektórych liniach kolejowych –  mówi Barbara Węgrzynek.

..którzy mogą już nie wrócić

Jak podkreśla, zaprzestanie kursowania pociągów powoduje odejście pasażerów od kolei. – Wieloletnie doświadczenie oraz przeprowadzone analizy pokazują, że nawet po powrocie pociągów liczba pasażerów korzystających z nich na tych trasach jest mniejsza niż przed ich zamknięciem –  przypomina rzeczniczka.

– Z dużym niepokojom przyjęliśmy ostatnie doniesienia, że wbrew wcześniejszym deklaracjom Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego nie przewidział środków finansowych na poziomie pozwalającym utrzymanie oferty przewozowej, a co za tym idzie także wielkości zatrudnienia zgodnie z podjętymi wspólnie postanowieniami. W przypadku nieotrzymania pomocy finansowej na deklarowanym poziomie, zarząd Przewozów Regionalnych będzie zmuszony podjąć niełatwą oraz mającą duże i nieodwracalne konsekwencje społeczne decyzję o znacznym ograniczeniu oferty przewozowej oraz redukcji zatrudnienia w Małopolskim Oddziale Przewozów Regionalnych – brzmi stanowisko MOPR.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5